Psalmsöndag.


Oj oj oj gissa om jag varit en god människa idag.
Började dagen med att umgås med familjen.
Hjälpte till lite med hemmasyslor och låg brevid Theo när han tog sin middagslur.
Efter det vet jag inte vart tiden tog vägen men på kvällen så, hör och häpna nu gott folk..
Jag va i kyrkan!




Ja visst jag och min far åkte till kyrkan!
Mor min var redan där eftersom kören skulle sjunga.
Förstog visserligen inte ett smack av vad prästen prata om men de på någe vis rogivande att sitta där i kyrkbänken och lyssna.
Kom på mig själv att jag kan urskilja min mors och mosters ljuva stämmor från alla andra i kören.
En klapp på axeln för de.
Även en stor applåd till pappa som INTE somnade brevid mig.
Efter gudstjänsten så bjöds det på kaffe och semla av kören (vi la en liten slant så klart till körens kassa).
Eller ja pappa gjorde (det var hans tur att bjuda).
Satt där med en kopp kaffe i ena handen och en semla i andra handen och lyssnade till kommentarer, bubblande skratt en bit bort och pratade med folket från byggden.
Det händer verkligen inte varje dag.
En riktigt trevlig liten stund måste jag få medge.
I vanliga fall går jag bara till kyrkan på julmusiken för den är så himla mysig här ute i skogen men idag gjorde vi en god hjärning och gick utan anledning.
Kanske i hopp om att bli en bättre människa.
Det var även i kyrkan jag fick veta att denna dag kallas Psalmsöndag.
Man lär sig något varje dag.

Väl hemma igen intog jag en bok och läste lite innan det vart dags för mitt favorit program.
 BALLAR AV STÅL!



Gissa om jag skrattat i kapp med mig själv ikväll.
Oj oj oj dom kan göra riktigt bra TV dom.
Min nya man va med också, djävulen.
Han är bara för kul den mannen.
Ja så klart var det ju med fler och alla är ju bra på sitt sätt och man får sig ett gott skratt.
Så nu kan jag sova med gott samvete ikväll och vaknar förhoppningsvis upp utvilad och mer harmonisk imorgon.
Hoppet är ju det sista som överger oss.

Ja nu blir det egentid för min del framför TV:en och fixa naglarna.
Mor och far sover så bästa att smyga.
Man vill ju inte väcka sovande björnar har jag hört.

Kommentera här: