Söndag och helgen är slut.

Ja den här helgen har gått fort, kanske till och med för fort.
Bloggen har drabbats eftersom jag vart på tok för trött för att orka uppdatera den..

Fredag!
Jobbade till 15, åkte från jobbet och gjorde mig klar för en utekväll.
Gjorde mig i ordning till musikens dunkande och gott dricka.
Kände hur pratystämmningen intog mitt välbefinnande och drog ett och annat solo framför spegeln.
Precis som det ska vara.
Avfärd mot stan 19.20.
Det är nog de tidigaste jag åkt in på förfest nång gång..



På G till förfesten.

Väl framme intog jag förfesten som den party pingla jag är när jag är i rätt stämmning vilket jag var denna kväll.
Härligt härligt men farligt farlingt, lalalalalalaaaalala.
Drack och pratade om allt möjligt eftersom vi inte träffats på något år.
Vi har alltid varandra i vått och torrt hur lång tid det än tar mellan gångerna vi ses.


Fick mig en Jäger-readbull för första gången på länge och gissa om man va lycklig.

Hur kunde man sluta dricka det?
När vi väl kände oss klara så gav vi oss ut för att göra krog livet osäkert.
Konrad vart vårat mål för kvällen, vi insåg att de va länge sen och en av oss kom inte in nån annan stans så whay not!?
Ja där inne träffa man på flera nötter som tydligen också gjorde stan osäker vissa fullare än andra, och jag måste ju erkänna att jag va ju inte den stadigaste på foten den kvällen.


Träffade blandannat Ulla ute i minglet och vad blir en träff med henne om man inte tar ett ego kort som bevis?
Massa roligt folk och en riktigt lyckad kväll.
Har insätt att det inte är stället som gör kvällen utan sällskapet.
Detta måste göras om kom jag och mina följeslagare fram till när korgen stängde dörrarna för natten.

Lördag!
Vaknade upp till ett härligt väder och solen strålade in genom fönstert.
Har man lovat så har man var den tanken som slog mig när jag tittade ut och insåg att jag hade en långpromenad låg framför mig.
Mitt slutmål var nämligen VMS och göra MR:A lite sällskap som stog i grillen och brottades med burgarna.
Efter nån timmas promenad var jag framme och vi hade ändå kul där borta trotts att jag va både trött och seg efter mycket dricka och några timmars sömn.
Under natten hade jag också tappat bort min röst så ja man lät ju som en kråka som inte kunde kraxa ordentligt.
Även där ute stötte jag på Ulla som var där för att lifta hem med hennes bror som vär ute på banan nånstans.
Men ja jag kände efter några timmar där att baiks och folkrace inte riktigt är så bra kombination man får lätt ont i huvet av allt buller från bilarna och gaphalsarna i seakertonert.
Men A kan ju pigga upp än med sin neggativa attityd och ja skrattade så jag trodde jag skulle tuppa av.




Vädert var på topp hela dagen så ja de vart värt promenaden trotts bakis stadiet.

Väl hemma på kvällen så åt jag och min far tacos och sen somnade jag till TV:en.
Skulle sett melodifestivalen men så vart det inte...
Såg slutet där dom delade ut tittarnas poäng och fick se vinnar låten, så mycket melodifestival tittande vart det för min del.
Sen vart det lite Beck tittande innan jag somnade igen.
Vid midnatt gav jag upp och begav mig till sängen.

Söndag!
Vaknade upp till Theodores ljuva stämma.
Åt lite frukost och sen vart de lite lek med honom när han åkt trakotor klart med sin morfar.
Tittade lite på TV innan det vart fika i solen med mor, far, Theo och syster.
Sen in till TV:en igen för magen gjorde sig påmind om att den inte är okej.
Fick lägga mig en stund och vila..
Men har  haft en lugn och skön Söndag hemma med familjen.
Och nu mot kvällen så känner jag mig hyffsat återhämtad från fredagsen fylleslag.
Dags för att ta en titt på TV igen..
Tur att dumburken finns när man är lite trött och inte har så mycket energi till annan aktivitet.



Kvällens program: Ballar av stål som äntilgen är tillbaka i Kanal 5 21.00 ikväll!


Rebecca <3HJÄRTA<3 Ballar av stål!





Kommentera här: