Veckan bara sprang ifrån mig.

Ibland undrar jag faktist om inte veckorna gillar mig eftersom dom alltid springer sin väg.
Hmm ja kan de va mer depprimerande än att vara ogillad av veckor??
Hur som haver så har jag jobbat 4 dagar denna vecka.
Aldrig fel att jobba med dom små liven, men visst kan det bli tungt i huvet.
Men alla söta kommentarer gör att man glömmer att de kan vara lite tungt i den stora knölen mellan axlarna.
Som här i veckan när ett sött litet barn kom fram till mig och bjöd hem mig på kaffe som sällskap till pappan.
Ja man kan inte göra annat än och le.
Finns inte ord för allt man får höra och uppskattningen man får av barnen och hur mysiga dom är.
Ja jisses!
Men nu får ni inte tro jag vill ha EGNA!
Nej nej nej absolut inte än, älskar bara att jobba med dom eller ta hand om systers son ibland.

Ja denna vecka har man inte gjort annat än att jobba och tittat på TV på kvällarna.
Vill inte påstå att de blitt sena kvällar men gissa om tuppluren börjat framför TV:en.
Men det sägs ju att barn gör som sina föräldrar och mina sover ju framför TV:en på kvällarna, så jag skyller på att jag gör som dom gör och inte som dom säger.

Såg Efterlyst igår och gissa om jag vart upprörd.
Men inget nytt för det blir jag alltid när jag ser det programmet men kan inte låta bli att kika när jag får chansen.

Idag vart dert Sveriges Värsta Bilförare.
Huuuur? HUR kan man bli så världelös förare?
Har det gått snett redan vid födseln?
Det är ju skrämmande men lite underhållande ändå så länge man har dom på avstånd.
Tycker synd om TV-mannen i liften som tjejerna körde på.
Jag hade BOKSTAVLIGT TALAT skitit ner mig om jag stått där uppe och nån körde på den så allt började gunga.
Och när jag väl kommit ner och fått tag på dom äggen så vill jag inte äns tänka på vad som kunnat hända..
Nej usch fy och tvi, den tanken vill man inte somna med så bättre att tänka på morgondagen.

Morgondagen består av:
*Ta sig upp ur sängen. (Dagens STÖRSTA utmaning)
*Umgås med morfar. (vi tar nog en sväng förbi hästen innan vedkapningen börjar)
*Hem och vänt in mor och far.
*Köra far till stan. (han ska iväg på egna äventyr min gamle far, jag blir så stolt!*snyfft*)
*Köpa med mat hem och ha lite egentid med min mor.
*Somna framför TV:en 20.07 piiiiiip. (haha nej då inte riktigt så illa)


Så ja gott folk nu blir det att nanna kudde så man orkar upp imorgon.


Ulla skickade en länk till mig för några dagar sen:


http://www.youtube.com/watch?v=WHnm1w_wdLY

DE NI!




Kommentera här: