Blomsterflicka.


Vaknade i tid så ett samtal till läkaren hanns med innan morfar kom.
Vi började med att hänga lite tvätt och dona hemma hos honom, innan vi åkte till stan för att inhandla blommor och jord.
Köpte även så jag kunde ställa i ordning lite lunch till oss efter vårat hårda arbete.
Gick hyffsat fort att välja ut blommor.
Men det är klart vi är ju nedrans bra team också.
När jag och morfar är tillsammans som ett team är det ingen som kan slå oss på fingrarna.

Väl tillbaka efter en snabb visit i stan så var det dags att börja plantera.
Och gissa om det gick som på rälls.
Jajjemensan!
Men de hade ju redan räknat ut att det skulle göra så.
Vi hann plantera i 8st stora ytterkrukor och vattna alla blommor, innan hungern tog över våra magar.

↓↓

↑↑
Blomsterflickans jobb!

Riktigt nöjda kunde vi gå in och få i oss lite mat innan jag ställde till det inne hos morfar.
Nu lät det som att jag gjorde nå dumt men de gjorde jag inte.
Jag tog bara fram kaffebryggaren han fick av mig och syster i julklapp, och som sååå klart stog orörd kvar i sin kartong.
Men enligt mon kära morfar så "ställde jag till det".
Men då fick han bara till svars: "Det är ju tur att nån gör något här hemma".
Så tog fram och kokade igenom den några gånger så han bara hadde att brygga kaffe om han skulle få besök.
Sen ville han köra hem mig innan jag fick för mig att rota runt nån annan stans.
Otippat!
Så ja han fick väl göra det då.


Kom hem och nu tar jag det bara lungt och ser vad kvällen har att bjuda på.



Kommentera här: