Borta.


Yes! Tänkte jag när jag vaknade.
Solen skiner ytterligare en dag ner på vårt blöta lilla land.
Kastade i mig frukost och gick ut och klämde ner mig i den lilla solytan på alltan som fanns.
Men hipps vipps när man låg där så gick den i moln.
Ja de vart lite kallt så tittade upp och insåg att solen var som bortblåst.
Ja jag kunde ju ta min filt och gå in istället.
Ja så mycket solning vart det för min del idag men jag ä inte bitter.
Nej nej intar solariet imorgon istället.

Så får bli en städ och tvätt dag för min del idag.
För sen lämnar jag boet några dagar.
Kan ju vara skönt att ha det gjort då.
Ska få spendera några dagar med älsklingen i stan.
Och på the do list står mys.
Trevligt, treligt.
Men rycktas om en fest också så det blir nog lite alkoholförbrukning för min del.
Ja hans med men på annat håll.
Kan ju alltid hoppas på att springa på varandra i dimman på sena natt timman.

Nej nu är det bästa att sätta fart så jag hinner med det jag ska göra innan han kommer.
Även om han inte är här förrän ikväll.
Känner mig som ett litet barn på självaste julafton.
Ja tänka vad kärleken kan göra.


Kommentera här: