Helgen satte sina spår.


Ja vad säger man.
Slut som människa och träningsverk.
Allt detta efter helgens bravader.
Ja det är slit samt att fira 30 åringar.

Lördag!
De flästa i släckten var där samt vänner till min kära kusin.
Allas humör var på topp och alkoholintaget kunde börja.
Början till en super kul kväll.
Mingel, kram kalas, handskakning, god mat, god dryck, gott fika, mer mingel, mer alkoholförtäring.
Ja så ser nog de flästa 30 års firanden ut och så även detta.
Även min nya ögonsten dök upp.
Han vart lite grillad men inte så farligt.
Klarade sig med glans.
Han får en guldstjärna i boken!
Tror även hela Romfartuna hörde oss, tydligare än tidigare, när det senare på natten vart allsång med hjälp av kareokeskivorna.
När vi sen gav oss hemmåt frammåt nattens sentimmar så vart det fnitter maraton mellan mig och syster med en avslutande efterfest i vår trygga vrå hemma.
Lite prat och skratt innan säng gång.


Söndag!
Med trevligt nattsällskap och en god natts sömn så vaknade man utvilad.
Kröp upp i famnen och bara mös en stund innan det var dags att masa sig upp ur sängen och ut ur mörkret.
Även om jag var utvilad så kände jag att gårdagen hade satt sina spår och träningsverken kom smygande.
Ja det baeror nog på att man burit en massa på fredagen.
För Lördagen innebar ingen aktivitet där träningsverk kunde skapas.
Hur som så for jag en snabbis till morfar för att hjälpa till med nerplockning av tälten.
Ja de blåsta och regnade inte måttligt, men eftersom vi är sånt bra teamwork så vart det galant.
Hem göra sig klar och till kyrkan för att få sina synder förlåtna.
Nej så var de inte riktigt.
Åkte till kyrkan och lyssnade på min mor som stog och sjöng.
Kyrkan firade nämligen ca 700 år och köran 100 år.
Vart tårta och kaffe där efteråt, innan vi styder rikting mot stan för mat och avlämning av en syster.
Sen vart det soffläga hela kvällen.

Måndag!
Lat mask AB.
Ja det är just de företaget jag jobbar för idag.
Soffläge med stora duntäcket och kuddar.
Men nu ska jag nog ta mig i kragen för far min kommer snart hem.
Sen blir det nog altanläge i solen.
Kvällen får vi se vad den bjuder på.



Kommentera här: