Regnet är tillbaka.


Ja efter en dag med sol så lär ju regnert dyka upp så vi inte glömmer att regnet också finns.
Härligt härligt.
Ja man får inte vara bitter bara för att det regnar och är grått heller.
Nej nej tänk på det bönderna har sått.
Det måsta ju få lite regn så det kan växa.
Ja man kan se possetivt på allt.
Men de som bönderna har sått är kanske inte direkt något man bryr sig om.
Inte jag iaf.
Men jag brukar se det som så här att:
'Efter regnet kommer solsken'.
Och det stämmer ju som oftast alltid.
Och med den tanken så får man ett litet smile i ansiktet och blir varm i hela kroppen.

Har iaf börjat min dag med en liten promenad i det grå (ja eftersom vädret är som det är så vart det bara en liten).
Och eftersom jag nu fryser som en gnu så blir det soffan med kuddar och tjocktäcke.
Och som TV-kanal valde jag SF-kanalen.
Så nu blir det mys och upptining för min del innan jag kastar mig i duschen.
Ikväll blir det till att fira morfen som blir 70+ idag.



'Inför lagen är vi alla lika, dåre som direktör'




Kommentera här: