Första dagen på nya arbetsveckan.


Huga va trött jag va i morse.
Vaknade av karlns lena stämma.
Ögonen brukar då åka upp illa kvickt men ikke idag.
Låga med mina stängda ögon som vägrade öppnas hur gärna jag än ville, och samtalade en stund med honom innan jag fick upp ena ögat och kunde kravla mig upp ur sängen.
På med mys tofflor och morgonrock.
Stannade till vid spegeln och funderade för mig själv hur han kunde tycka att jag är så fin just då.
Herreminjisses.
Håret står åt alla håll, ögonen är som svullna hängande påsar, märken av kudden och min hand i ansiktet.
Hmmm ja ja tänkte jag, satte upp håret och ryckte på axlarna.
För de va absolut inget jag tänkte diskutera på morgonen.
I med frukost på med ansiktet och efter kaffesvepningen så va de bara att ila iväg till jobbet.
Gick som på rälls.
Inte ensam en gång efter de att jag öppnat.
Såna dagar går fort.
När jag kom hem fick jag tacos.
Hur lyxigt är inte de!?
På en Söndag.
Mina päron är bäst!
Lite TV tittade och kvällskaffe senare sitter jag nu här och förbereder mig för imorgon då de blir jobb från morgon till kväll.
Först förskolan och sen DV.
Katjing!



Kommentera här: