Häst, jobb och trötthet.


Vaknade 07.05 och 55 min innan klockan ringde.
Trött som en gnu men kunde inte somna om.
Låg och vred mig i sängen så jag trasslade in mig i både täcket, kuddar och lakanet.
Lagom irriterad efetrsom mitt morgon humör INTE är att leka med.
Ändå ska de j*vlas innan man äns kommit upp ur sängen.
Nej jag vart inte ett dugg bitter bara OTROLIGT förbannad.
Gav upp och tog på mig kläder, övergav sängen och gick till soffan istället.
Där finns inget att trassla in sig i.
Nej jag satte mig så långt ifrån filten som möjligt för att inte bli ännu mer irriterad innan de va dags att bege sig till hästen.
Efter ett 100 tal långa djupa andetag så va "taxin" här.
En hel del bilåkade senare så va vi framme hos pollen.
Han har nämligen flyttat.
Så nu finns han i Örebro området.
Där av har jag inte vart där så mycket och heller inte nämnt honom här i bloggen på länge.
Han hoppade igår på tävlingen och kom av den anledningen sist tyvär.
Men tävlingen innan så vann han.
Så vart undersökning på honom i eftermiddags eftersom han inte alls gjorde bra ifrån sig igår.
Efter lite prat med stallfolket så begav vi oss till Västerås igen.
Lunchade en god husmanskost lunch innan jag kunde åka hem till soffan en stund innan jobbet.
Efter lite TV tittande så va de dags att bege sig till jobbet.
Jobbet gick som smort.
Efter jobbet fick jag reda på att ponken inte alls gjorde bra ifrån sig igår för bak knäna inte va helt okej.
Ja då förstår jag hans hopp.
Försök själva springa med ömmande knän..
Mmmm just de, så lätt va de.
Nu ikväll vart de bara att små glo på TV och snart ska jag ge mig på en match med täcke, kuddar och lakan igen.
Trött heten har förföljt mig hela dagen så brottnings matchen lär inte bli lång ikväll. 





Kommentera här: