Snälla människor.


På vägen till jobbet idag ringde min telefon och denna gång var de inte ett nummer jag kände igen.
I vanliga fall brukar jag inte svara då men något sa mig att jag borde svara så jag gjorde de.
Och tur va väl de.
I andra änden va en vänlig dam som pressenterade sig väldigt noga och frågade om jag tappat min plånbok.
Men de har jag ju inte så fick vänligt säga nej.
Hon förklarade då att de fans 3 st Rebecca Johansson i Västerås, så hon skulle ringa alla.
Tänk vilken snäll dam.
Och vilken lycka för den tjej som hade tappat den.
Hur ofta hör man att någon blir uppringd och återfår plånboken när den blitt tappad??
Inte ofta om jag får säga min mening.
Nu hoppas jag också på att allt fanns kvar i den så hennes dag vart ännu bättre.
Tänk att de fortfarande finns människor som bryr sig och tar sitt ansvar när man hittar borttappade saker.
Är inte de helt underbart??
De gjorde min dag!!
Världen är inte alltid så hopplös ändå.



Kommentera här: