Snart jul men vadå kommer de snö också?


Tänk va folk är roliga.
Allt tjat om denna jul som är på väg och nyår efter de.
Ja va trevligt..
Ja ja jo visst skit trevligt.
Men inte många verkar tänka på att när de blir kallare och de närmar sig jul så kommer även SNÖN.
Jo jag lovar!
Den kommer tillbaka varje år (nästan iaf)!
Tänk va så busigt!
Man blir ju så trött.
Inte många verkar tittat på vädret de senaste dagarna för de flesta verkar ju helt chockade över snön som lagt sig över marken.
Och så en sak till...
Det finns något som kallas vinterdäck (för er som inte vet de).
De ska tydligen vara väldigt bra att ha på bilen och övriga fordon när de blir kallt, halt och snöigt ute.
Kanske vore något att tänka på.
Men vad vet jag...?
Jag har ju inte äns körkort.
Nej jag är bara en gald bussåkare som får stå ute i kylan i över en timme och vänta på bussar som inte kommer.
Första bussen kom inte.
Attans.
Andra bussen då?
NEEEEH.
Tredje gången gillt annars går jag hem.
JA! Då kom den allt.
(Skulle hotat med att gå hem redan vid första avgången).
Men de kanske hade varit kul att gå hem.
Hade ju kunnat knata längst väg 56 och vinkat åt att som stog stilla där.
Hade nog inte känt mig så ensam på vägen iaf.



Kommentera här: