Stan och jobb.


Åkte med min snälla far till stan idag.
Tog en vänga i de nya igor kavrteret som inte varit in i tidigare.
Jisses vad affärer de finns där.
Hittade ett par super mysiga rosa ulliga tofflor och bara skrek efter att jag skulle köpa dom.
Hur härligt som hellst!
Och de passade ju mig som handen i hansken nu när mina fårskinnstofflor gått och tagit pension.
Klockan sprag ifrån mig och de började närma sig jobb dags.
Sprang in i fisfia vid tågstation så slängde några ord med henne innan jag sprang vidare till jobbet.
Jobbet gick som smort och jag hade sällskap hela kvällen av en massa roligt folk.
Och de gjorde ju att kvällen gick som på rälls.
Hejja mig och mitt UNDERBARA jobb!
Nöjd och frusen hoppade jag på bussen till världens ände (Skultuna alltså).
Hemmet och värmen kom allt närmare.
Intog TV soffan och just nu så väntar sängen.
Imorgon väntar förskolan och en massa bus med barnen.
Hejja mig!!

Sammanfattar dagen som en helt toppen dag med egentid på stan och en rolig jobb kväll!!



Kommentera här: