Efter helgen kommer vardagen.


Att efter helg kommer vardag eller tvärt om, är något som vem som hellst kan förstå.
Men jag tycker ändå att jag har helg 7 dagar i veckan.
Mitt jobb är lika kul som en lyckad fredag eller lördagkväll på en poppig innekrog.
Och så är de varje dag!
Har jag de inte bra så säg.
Sprudlande galda chefer, dansande/pratglada människor, nutidens innemusik och mycket mycket mer.
Jag bara älskar mitt jobb.
Alla borde ha ett jobb de räknar ner till varje dag och som man inte vill gå hem ifrån när dagens pass är över.
Är vi inte alla världa en plats vi trivs på och älskar?
Även så innom arbetsmarknaden.

Helgen slutade bättre än jag trodde.
Städe huset och sen skulle jag lägga mig i ett varmt skönt bad.
Och gissa om de va skönt.
De sved så där härligt skönt när jag gled ner som en svan i vattnet.
Kände hur jag vart helt röd och ansiktet fick sig ett skönt ångbad.
Va som att sitta i en bastu och jag bara njöt.
Lät verkligheten rinna av mig och sköljas med vattnet ut i avloppet.
Lindade in mig i min morgonrock och skönk ner i soffan.
De plinga till på dörren och jag flyger upp.
Vad är klockan?
Vad är de för dag?
Vart är alla?
Kom till insikt att jag redan vet allt de där.
Klockan va 21.00.
De va Lördag kväll.
Och mor och far va och roa sig.
Men vem är då utanför?
Smyger till dörren.
Trycker örat mot dörren för att höra om nån pratar utanför.
Nehepp..
Vågar jag öppna då?
Efter att jag intalat mig att jag är SuperKvinnan själv så låste jag upp och öppnade.
Daniel?
Just ja de hande jag nästan glömt.
Måste följt med badvattnet ut...
Med massa mys och en hyrfilm så slutade lördagkvällen bättre än väntat.

Söndagen döck upp utan förvarning.
Syster med familj kom hem från Spanien så dit en sväng på en kopp kaffe innan jobbet.
Sen vart de jobb och avslutade kvällen på Gryta hos svärmor och svärfar.
Efter en toppen dag och kväll kunde vi landa som 2 utslagna hjältar i sängen och invänta en ny dag.

Måndagen är här och första dagen med 2 jobb pass är avklarad.
Härligt Härligt!
Landat i soffan för lite återsamling av energi.
Sen blir de DansVerkstan!
LOVE IT!




Kommentera här: