Första lediga dagen.


(Vill börja med att tacka min nya läsare "Zumba"-Maria för de fina orden om min blogg.
Tack tack.
Och så håller jag med dig om vårat zumba skak på nya IKEA.
Sååå kul!)

Idag började jag dagen på Plantagen för att köpa lite blommor till påskplanteringarna jag gör varje år.
Hem och svirade om för att bege sig ut med blommor, jord, fjädrar, ägg påskris och videung.
Hipp hipp vipps så va de klart.
Kom på för sent att jag skulle ju fotat men de får bli imorgon.
Sen rusa jag in och högg tag i dammtrasan.
Damma uppe, damma nere, damma till höger, damma till vänster.
Sen drog jag och dammsugaren en vals runt hela huset innan jag och golvmoppen avslutade med en jazz över alla golv.
Sen kassta jag mig över lådorna med påskpynt så nu är de fjäder-äggigt fint här hemma.
Slog mig ner ganska nöjd efter 5 timmars städning och pyntning.
Lutade mig tillbaka i soffan med ett glas vatten och kände att jag faktist gjort en stor insats idag.
Imorgon blir de bara insats för mig själv.
Promenad tror jag minsann.
Eller en cykeltur..
Äääh kanske slår på stort för båda insatserna.
Nu blir de soffmys tills sängen ropar och man ska gå en rond med kuddar och täcken.
Lät bästa kvinna vinna!






Kommentera här: