Hur tänkte jag nu?


Jag tänkte nog inte riktigt klart när jag igår vart tillfrågad om att följa med till nya IKEA för en liten zumba uppvisning.
Svaret vart ja och sen tänkte jag inte mer på de.
Förrän idag 1 timme innan slog de mig.
" Va hände!? Sa jag verkligen ja!?"
Inte riktigt likt mig men ja har man lovat så har man.
Rullade bilen sakta mot Erikslund och jag kan lova att de for tankar i huvet.
De här är något jag absolut INTE brukar göra.
Va lite mer på sidan av som åskådare är mer min grej.
Kommer in och ser att de andå är ganska folk tomt.
Meeen vart inte lugnare för de.
Zumba är skit kul men jag kan ju inget.
Möts av en alltid lika sprudlande glad Linda strax före 13.00 som faktist lugnade mig riktigt bra.
 Vi gick igenom lite steg för att inte vara helt vilsen i kolan när vi väl stog där.
Och tro de eller ej men jag kände igen dom.
Både från passen jag gått på och anade lite från dvd:n hemma..
Ja de kan nog gå bra ändå.
Efter en massa olika danser och lite modevisning va de vår tur.
Okej ett två tre KÖÖÖR!
Jag och 3 till intog plats för att köra våra zumba steg.
Och ja vipps sa de så va de slut.
Jösses va fort de gick.
Kommer knappt ihåg va vi gjorde.
Så tog av mig Zumba tröjan jag lånat och skulle ge tillbaka den då Linda tittade frågande på mig och sa:
"Kommer du ingen mer dag??"
"Va är de flera dagar???"
"Ja imorgon och på fredag också"
Och så log hon så där gullit som bara hon kan.
"Okej, Ja jag kommer!"
Går ut till bilen och väl framme kommer jag på mig igen.
"Va hände nu? Sa jag ja igen????"
"En gång till??"
"Eller vänta nu inte bara EN gång till utan TRE gånger till!!"
Känner hjärtat i halsen och hör hur de ekar lite svagt i bakhuvet.
"Imorgon (torsdag) är de klockan 15.00 och på Fredag är de klockan 16.00 och 17.00"
Ja ja de är bara att gå påt igen då..
Nu när man väl sagt ja utan och tänka och är lite varm i kläderna.
Så hålla alla tummar och tår för mig.
Eller ännu bättre.
Kom dit och stötta mig!!








Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Vilken härlig blogg du har Rebecca!

Å visst var vi superbra på IKEA-Zumba :-)

Kram på dig!

Kommentera här: