Bil köp och helg!


Ja nu är helgen över och regnet intar våran vardag.
Helgens stora händelse va mitt finfina bilköp.
I lördags tog jag med min karl och åkte till Enviken som ligger 3 mil norr om Falun.
Jag hade nämligen fått syn på en bil.
En liten svart golf2a från år-90 med tonade bakrutor som såg fin ut i lacken för att vara så gammal.
Ja vi åkte för att titta och provköra den.
Efter lite pustande och stönande från min kompanjon så va vi framme.
Han va nog inte lika glad som jag.
Jag vart kär direkt.
Så jag sprang runt runt runt den där bilen med stora ögon och pillade på allt.
Tillslut tyckte Daniel att vi skulle provköra (ja jo men de fanns ju mer att pilla på men okej då).
Han fick börja för jag vart nervös...
Den lät förvånansvärt bra för sin ålder.
Och jag vet mer kär.
Så va de min tur att köra.
Och då insåg jag att vi va som gjorda för varandra jag och den här bilen.
Jag skulle bara ha den och jag ångrar ingenting.
Så jag betalade och skrev papper och så började jag och min nya körlek våran 16 mil långa färd hem.
Och allt gick hur bra som hellst.
Ända till vi kom hem och min far kom ut i sällskap av mor och morfar.
Ja pappa och morfar va inga problem men mamma!
Jag säger då de.
Min bil har bara 2 dörrar eller ja förlåt 3 (om man räknar med skuffluckan).
Så mamma ska fälla fram sätet på passagerar sidan för att se baksätet.
Då jag helt plötligt hör ett "Oj då! Hoppsan!"
Jag tittar dit och ser att hon har hela "säteshandtaget" i handen.
Och inte nog med de hon ska påt igen.
Men där sa jag stopp för jag ville gära ha de sätet kvar om nån skulle åka med nångång.
Pappa skulle så klart ha nyckeln och köra en sväng.
Och han såg rätt nöd ut när han kom tillbaka.
Annars i helgen har jag varit med min största kärlek D hos hans föräldrar.
Men även träffat galenparet själva.
Dom är som helan och halvan och man kan tro att dom varit gifta i 50 år.
Herrejisses!
En hel del kaffe och en toppenhelg med galningar kan sumera denna helg!


Kommentera här: