2 sjuklingar i samma lägenhet.


Igår så åkte jag in till stan för att ta han dom min babe efter min todo-lista va klar.
Och som plåster på hans sår köpte jag med lite nödvändiheter man måste ha hemma i febertider.
Kommer innanför dörren och jag svettas redan som en girs.
Precis som jag gjorde på bussen och innan jag gick på bussen.
Visserligen visste jag att febern va tillbaka men inte så mycket...
ELLER?
Joho då 39.6 precis som sist.
Ja då va de bara att tacka och ta emot.
Tack tack.
Ja den dagen blev de inte mycket gjort för nån av oss.
Vi tittade på film och sov i omgångar.
Och de lilla stund vi va vakna tillsammans så åt vi.
Kände mig som barn på nytt.
Åt och sov.
Vi knäppte av TV:en och la oss för att sova redan 20.30 (tyckte jag han mumla om när jag frågade va klockan va).
Kändes som att klockan slagit 04.00 på natten men nej hon va inte ens 21.00.
Så tidigt har jag inte lagt mig sen jag va liten.
Men jag somnade som ett spädbarn och sov hela natten.
Förutom dom ca 1000 gånger jag skule upp och dricka vatten.
Tror min sovkompis vart lite irriterad för han drog en suck så fort jag rörde på mig.
Hmmm stackare...
Bäst du vänjer dig!
Men han pös iväg till jobbet på morgonen då han sa att febern va borta.
Okej tänkte jag du vet bäst.
Men påpekade dock att jag tyckte han skulle hålla sig hemma ändå eftersom jag inte tror kroppen va återhämtad.
Men har ni nångång försökt få ett rådjur att följa efter er dit ni ska så fattar ni vart jag vill komma.
Jag kände mig inte alls bra så beslutade att fortsätta vara sjuk hemma på lugna landet.
Efter lite slötid i soffan ringer min hjälte som visar sig vara en utslagen hjälte.
Hans feber va tillbaka.
(skippade frasen vad var de jag sa eftersom jag inte ville strö salt i såret)
Oh stackarn.
Inte alls kul så blir inget jobb för honom imorgon utan han får nu vila upp sig under helgen och hoppas på att han kan ta nya tag på måndag på jobbet.
Själv hoppas jag att jag frisknar till snart eftersom den nya terminen sparkar igång på Söndag.
Så lite panik har jag eftersom jag vill vara helt kry tills dess.
Nu ska jag göra som jag gjort de senaste dygnet.
SOVA!



Kommentera här: