Bytte PRO möte mot lördags rock.


Ja man har ju hållt sig på fina linan i X antal helger nu och började fundera på om man skulle börja gå på PRO möten.
När jag trodde de skulle bli soffhäng även denna kväll så kom räddningen för att jag inte skulle klättra på väggarna här hemma.
En briljant idé av en god vän att åka in till stan för en bit mat.
Jo de tackar man inte nej till innan nya livet börjar på måndag.
Vi satt där över en bit mat och spånade över hur vi kunde göra kvällen lite mer spännande.
Vi kör en biltvätt när vi ändå är ute i farten.
Ja jag älskar ju att åka in i biltvätten så jag tackade inte nej.
Sitter som ett litet barn på en spikmatta hoppandes upp och ner samtidigt som jag bubblar av skratt när bilen blir tvättad.
(lätt road ja jag vet).
Vi spånar vidare om vad som mer kan hända och inser att Västerås en lönehelg är inget att satsa på om man inte vill dricka sig redlös.
Men de va inget vi va sugna på.
Men i Morgongåva är de rock så varför inte åka och kolla in läget där.
Jo med en ren och fin bil kör vi i den riktningen.
Tankarna va ju inte så höga.
Jag menar Morgongåva får ju lilla Sura att se ut som en storstad (ta inte illa upp nu Helena).
Men till våran förvåning så va de fullt med bilar och även lite kända ansikten dök upp lite här och där.
Tog mig lite dryck i baren och intog sidan av dansgolvet eftersom jag inte ville dansa utan bara lyssna på musiken.
De va folk högt och lågt, här och där, och vissa mer radiostyrda än andra.
Min vän kläcker helt plötsligt ur sig:
"Han ser ut som en lungsjuk ål."
Och pekar på en liten brytböna som glider fram över dansgolvet.
Jag kan inte göra annat än att skratta åt kommentaren.
De lät för ful.
Kan man verkligen säga så?
Jo tydligen.
En uppdrucken dryck, massa skratt i gott sällskap och 2 timmar senare bar de av hemmåt.
Vi tog oss en sväng genom lilla Sala när vi ändå va i krokarna.
Och där vart jag förvånad IGEN när vi åker förbi Sala Stadshotell.
Fullt med folk även där högt och lågt.
I lilla Sala säger jag förvånat.
Ja de är ju löne helg och då är de fullt där säger min kompanjon.
Jaha mer än vad jag visste.
Ja jag har ju hört att de gått ut folk där förr men inte trodde jag de va nå inneställe nu heller.
Men se vad man kan bedra sig om vad som händer i grannsocken en löne helg.
Nu är man hemma och väldigt nöjd efter en tur utanför Västmanlands läns gränser.
Mycket lyckat och imorgon har jag magrutor av allt skratt som kvällen bjöd på.
Gissa om jag hade kul!



Kommentera här: