Inga brutna ben - inga skridskor.


Nej ni läser hellt rätt.
Skulle åkt in till city för att inte shoppa utan åka skridskor med systeryster och son men vart inte så.
Min syster vart en sjukling istället.
Så vart kvar hemma i morse under täcket när resten begav sig till jobbet.
De kände faktist ganska skönt.
Lyssnade lite på rock klassiker och bara mös.
För att gå upp en timme senare och möta dagen.
Tog mig en kopp vanilj te (onödigt vetande jag vet men de bryr jag mig inte om) och parkerade mig i soffan.
Idag kände jag mig vuxen så tittade lite på nyhetsmorgon de ni.
Men de vart för allvarligt (eftersom mitt barnasinne är större än mitt vuxensinne).
Gav upp och promenerade en stund på bandet medans jag glodde på sf kanalen.
De är nog de bästa kanalen som finns fast de tråkiga är att även dom blir en aning tjatiga med sina filmer dom spelar om och om igen.
Så med tv:s bästa kanal och ett löparband kunde man nöja sig med dagens insatts.
Magen kurrade till så tog lite fil när jag landat i TV-soffan igen.
Efter att hämta andan så va de bara att ta tag i dagens to do uppgifter.
Sååååå....
Ut men soppor.
Plocka ur diskamaskinen
Plocka i diskmaskinen
Och så tvätten så klart.
Pust och stön och in i duschen.
Aaaah kan andas ut när jag är ren och fin igen.
Trodde jag ja.
Då kom ju far hem och störde lugnet.
Försökte få honom att sätta sig och vara tyst i fåtöljen men neh han gick ut istället.
Så då vart de ju lungt.
Efter att jag plattat till ruffset på huvet va de dags för mat.
Han kom in och va hungrig också.
Jag säger bara de.
PÄRON!
Men dom är mina päron så tummen upp för dom ändå.
Så ställde mig vid spisen och lekte Pär Moberg en stund.
Nöjdast med resultatet och fick 8 gafflar av 10 möjliga som resultat.
Avsluta dagen med idrottsgalan så imorgon vaknar jag upp med magrutor.



Kommentera här: