Råbydag.


Precis som rubriken lyder är de råbydag som gäller för mig.
Ser fram emot att träffa galningarna igen.
Men först försöker jag piggna till.
Natten va galen blev på tok för sent för mig.
Pratade med en underbaraste återfunne vän man kan ha till tidig natt.
La mig sedan för att sova så jag skulle orka upp.
Från ingenstans när jag precis somnat så ringer mobilen.
Med ett ryck sätter jag mig upp och fummlar efter den i sängen men hittar den inte.
Ne de va ju inte så konstigt eftersom den satt i laddaren på väggen.
Så upp och iväg.
Tror jag hann svara i sista sekund.
Och i anda änden var ännu en förlorad vän.
Så upprymd av alla dessa minnen från förr och en stort fett leénde kunde jag äntligen få sova.
Sovtimmar mellan 03.00 och 07.00.
Härligt.
Drog mig en timme i sängen eftersom benen fortfarande sov.
Men nu blir de mer te och en stor käfftsmäll!
Och sen fånga dagen.




Kommentera här: