Rudolf.. Eller?


Nu känns de att man kommit igång på jobbet igen.
Full rulle och jag ÄLSKAR de verkligen.
Timmarna susar förbi närstan obemärkta.
Kunder som kommer och går och allt är sig likt.
Måste bara få påpeka att JAG jobbar med de bästa gänget i hela Västerås.
Mer glada och energigivande människor får man leta efter.
Man sprudlar verkligen av energi när man går från jobbet!
Hur härligt är inte de??
Så vill väl ala ha de?
Och jag har de så varje gång!

Idag hann jag även förbi min farmor innan jobbet.
Bättre sent än aldrig med tanke på att de va väldigt många månader sen jag va där sist.
Få ta och bättra mig på den fronten.
Hon är sig lik och jag kan inte göra annat än att gå därifrån med ett leende på läpparna.
Min farmor ♥
Efter de njöt jag lite av solarieöarna och hade lite egentid med att bättra på brännan.
10 minuter med ansiktsförstärkaren räcker tänkte jag eftersom jag inte solat på nån månad nu.
Vill ju inte bränna sig de första man gör.
Så trycker av den och somnar in en stund.
Vaknar med ett ryck och tror jag försovit mig.
Ser att de är 30sek kvar och att ansiktförstärkaren INTE är avslagen.
Vad är nu detta!?
Ansiktet brinner ju!!
(kändes de som).
Tiden går ut och jag ställer mig upp och tittar försiktigt i spegeln med ena ögat.
Jisses!
Ser ut som rudolf fast de inte är jul och jag kan nog lysa upp min egen väg till jobbet.
Hur kommer detta sluta?
Har på lite täckstift och visslar som om inget hänt när jag lämnar rummet.
De är tomt utanför när jag öppnar dörren till rummet och kikar ut.
Tar ett djupt andetag och beger mig ut bland folk.
Jobbar på och ingen säger nånting.
Men kikar ändå lite i spegeln på jobbet när jag går förbi.
Phu de syns inte.
Jobbar på i högtryck och susar ut i bilen som väntar på mig och ska ta mig hem.
Väl hemma tittar jag igen och gnuggar bort täckstifet på näsan.
"Snälla snälla säg att de gått över" är de som far runt i mitt huve.
Ja visst!
De syns ingenting.
Tack gode gud för de.
För vad hade barnen på förskolan sagt om jag kom till jobbet imorgon och sätt ut som en nykokt kräffta?
Vill inte äns tänka tanken.
Kan alltså lägga mig nöjd över dagens insats och invänta mogrondagens ljuva jobb schema!
Detta är LIVET!



Kommentera här: