Tjejer får också ge bort blommor.


Ja visst de är mysigt att få blommor av den man älskar absolut ingen protest där inte.
MEN jag tycker de nästan är roligare att GE blommor till den jag älskar.
Fast man får inte skämma bort dom glöm inte de!
Så igår kom min blomleverans hem till dörren.
Och som tur va hade jag lyckats "lurat" med min underbara hem hit en sväng efter jobbet.
Vi sitter i godan ro och ser på TV dricker lite te och myser med mor.
Det plingar på dörren.
Jag flyger upp och iväg för att öppna.
På vägen glömmer jag plånboken så jag kan betala för mig så när jag släppt in dom är de bara att rusa tillbaka efter pengar.
Tackar tar emot och slänger några ord med kusin och hans far innan jag skuttar in till Daniel med världens flin och en bukett tulpaner bakom ryggen.
Sträcker fram dom och säger:
"Dom här är till dig!"
Han tittar på buketten sen på mig och ner på buketten igen.
"Till mig?"
Frågar han lite försiktigt.
"Nej till han brevid dig höhö" tänkte jag.
Men ville inte verka mer kokko är jag är så nickar bara vänligt och ger honom ett leende.
Han ser förvånad och glad ut så tror jag lyckades med överaskningen.
10 poäng till mig!

Idag har jag setat med min näsa i en bok hela dagen medans jag pimplat te och mått gott.
Vart en paus när morfar kom över och pratade lite.
Sen vidare in i bokens värld innan jag tog kväller när i fick finbesök av syster och hennes son.
Passade då på att leka jaga med lillen och så körde vi lite antikrunda run mamma.
Ni vet när man bara springer runt runt nån ett bar tag.
Frammåt kvällen vart de filmtajm här ute.
Och nej inte VHS utan vi har faktist DVD även här ute.
De ni!
Daniel är i våran huvudstan på ståuppkomik ikväll.
Eller ja de är nog slut nu men grabbarna tar sig nog en öl eller två på nå annat ställe vid de här laget.
De är han värld och jag tror han har kul.
Fick några söta sms nyss med lagomt gulliga stavfel (som jag vet beror på alkoholintag).
Han blir så där lagomt älskavärld när han dricker min karl.
Inge fel i de nej nej nej de är gulligt.
Imorgon blir de nog mer bok när jag kommit in i den så fint idag.
Mer te kanske också.
Bra för min hals som ömmar så fint.
Att vara nykter en fredag när jag vet att de flesta jag känner är ute känns fin fint.
Jag kommer iaf inte vakna och må dåligt imorgon.
Kanske ska ställa klockan tidigt och ringa dom små liven och se hur dom mår.



Kommentera här: