Blåögd.


Jo då jag har blåa ögon och de kallas blåögd.
Men jag är även blåögd på annat sätt.



Vissa saker har jag trott på som inte alls visat sig vara så i nuläget..
Ta tjuren vid hornen eller bara låssas som inget och se om de erkänns innom en snart framtid.
De som stör mig är ju bristen på respekt som visas för mig.
De roliga i detta är att de är inte jag som är dum för jag vet vad som händer.
Jag har spelat på skratt och god min i sällskap och gör de nog en stund till men vad som komma skall är de bara jag som vet.
Hur detta kommer sluta när allt flyter upp till ytan vet jag redan.
Hoppas på ett erkännande om de nu inte är för mycket begärt.
Tänker på mig själv i första hand just nu.
Ge mig käfftsmällar med lögner högt och lågt är inget jag tänker ta i längden.
Snart är nivån för respekten noll från min sida.
Jag vet vart jag står och jag tänker inte rubba mig minsta millimeter i frågan.




Men de konstiga är att jag inte är förvånad.
Bara glad att få de svart på vitt att magen talat sanning en längre tid.



Kommentera här: