Dagen än så länge.


Vaknade tidigt och va helt säker på att jag försovit mig..
Skulle åka och agera trädgårdsmästere en stund.
Men när jag med ett ryck vaknar och ivrigt letar efter min mobil för att tillslut hitta den ser jag att jag inte alls försovit mig.
De va ju jätte långt kvar tills jag skulle åka.
Vrider och vänder på mig och kan inte slappna av.
Tankarna bråkar med mig och jag flyger upp arg som ett bi och ger mig iväg istället.
Gör ju inget om jag blir tidig.
Lagom irriterad kommer jag ut på Salavägen där de är kaos.
Precis vad jag behöver....
Just ja dom "bygger" ju om här.
Ååååh köer köer och åter köer.
Hur ska jag kunna göra en vänster sväng här utan att få nån dåre på dragkroken??
Blev att åka och vända för att smita av till höger.
Möts av en glad morfar som vinkar ivrigt när jag svänger upp på gården.
Och vi sätter fart direkt.
De gick undan så vi hann med 1 timmes kaffepaus innan jag for hem.
De va riktigt trevligt att sitta och lyssna på den gammla uvens historier från jobb han vart på.
Väl hemma hängde jag tvätten som jag slängde in innan jag for iväg.
Sen la jag mig i solen för lite egentid.
De vart jag, flugor, getningar och en humlabumla.
Ja de va ju trevligt men jag avböjde från sällskapet efter nån timma och gick in och plockade istället.
Inte lika kul men kan inte vara still de är olidligt.
Så nu när de är klart och kökert är i ordning....
Då återstår bara.....
??????
Ja just de...
??????



Kommentera här: