Sjukan är här.


Har drömt så mysko och otäcka drömmar  i flera nätter nu och har inte riktigt fått grepp om varför.
Jag är i ett stabilt och lyckligt förhållande och mår hur bra som hellst.
Jag vet vad jag ska utbilda mig till och jobba med och allt känns toppen.
Så ingen anledning till dessa drömmar tyckte jag.
Men igår efter en lång promenad i solen kom den krypande.
Sjukan med febern och ömmande kropp.
Tycker verkligen inte om känslan av att bli allt sämmre och inte kunna göra nånting.
(kontrollbehov? Ja kanske).
Va inte ett dugg bättre imorse så va bara att ringa och sjukanmäla sig eftersom jag skulle jobbat på förskolan idag.
Så sover för de mesta då ögonen inte orkar hålla sig öppna.
Har även världens bästa karl som hjälper mig på alla sätt han kan.
Han sprang och hämtade vatten, papper och gav mig stora kramar och pussar mest hela natten.
Han är guld värld och är en stadig klippa i den lilla sjukstugan här på Vegagatan.

Så nu vet ni hur jag har det.
Men ni andra njut av vårvädret nu man vet aldrig när snön och kylan är tillbaka.


Kommentera här: