Dag 4 av 13.

 
Ännu har jag klarat fyra dagar av tretton och de går väldigt bra.
Men igår kväll va de pest och pina, maten smakar inget och jag hade ingen lust men nånting.
Kände mig som en riktig gnällspik. 
Inget va bra och jag kände hur ett sug efter vanlig mat kom smygande.
 Jag gick och la mig och insåg att om de inte vart bättre va de ingen ide att fortsätta.
Men imorse vaknade jag och mådde så bra.
Kände mig som en ny människa och humöret va på topp.
Trallade mig igenom hela dagen med ett leende på läpparna.
Inte äns ikväll när vi va på 30 års firande och de bullades upp med pajer, smörgåstårta, vin, dricka, kaffe, glass, jordgubbar, bullar och gräddtårta vart de jobbigt.
Visst de såg gott ut men jag ville inte ha nånting av de som slog där.
Jag åt mina rivna morötter, ägg och keso och tyckte de va otroligt gott.
De bästa jag ätit än så länge.
Så nu tar vi en dag i taget och blickar fram.
Imorgon är det dags för mitt sista prov i min nagel utbildning.
Känns pirrigt men samtidigt skönt och lite tomt.
Jag trivs så bra där men nu är det dags att gå min väg.
Så har en otroligt spännande resa framför mig.
Jag tänker fånga chansen!

Kommentera här: