2 dagar i huvudstaden 29/4-13

 
Två dagar i Sthlm och en kväll i Jerkas sällskap.
Det bar iväg från Västerås till Sthlm vid ett i lördags.
Kul hade vi hela vägen och spänningen steg.
Att åka med en GPS som inte va uppdaterad va väldigt spännande!
Vi åkte bredvid vägen.
Den tyckte vi skulle svänga där vägarna va igen bommade.
Eller svänga på fel ställe.
Som tur är körde inte jag. 
Väl framme på Scandic Hasselbacken gjorde vi en snabb inspekton av rummen.
Och de va hel mysigt!
 
 
 
 
 
Efter inspektionen var det dags att leta parkering.
Inte det lättaste och absolut inte det billigaste insåg vi.
Här hemma gnäller vi för 17kr timmen men där kostar de 35kr timmen och ibland mer!
tillslut hittade vi parkering vid Grönalund.
Så va de dags för kaffe.
En aning imponerad av valmöjligheterna berstämde jag mig för vad jag skulle ha.
Kommer fram till kassan och får reda på att de har dom inte för de är så ny öppnat!?
Men då ska de väl ändå inte finnas med nu!?
Men en liten latte senare och med några kulor glass i magen vart jag ändå ganska nöjd.
På kvällen stog Jerry för underhållningen och Circus för den goda maten!
En kanon kväll med min familj.

 
 
 
 
Satt på andra raden i mitten så vi hade  bästa platserna utan tvekan!
Vi skratta hela kvällen.
Och efteråt satt vi och njöt ihop innan lägg dags.
Nöjdare kunde man inte bli!
 
Dagen efter laddade vi med en stadig hotell frukost innan vi begav oss mot gamla stan.
 
 
 
 
Strosade runt och njöt av solen då vi plötsligt hade hamnat på shopping ganatan.
Men de grät iaf inte jag av.
Så efter en må bra helg i stor staden va de ändå lugnande att komma hem och se Daneils leende och höra honom säga att han saknat mig.
Kröp upp i soffan och vart serverad både mat och kramar.
Vad mer kan man begära?
Livet är bra underbart!
 
Men nu är vardagen och jobben tillbaka igen och de är helt okej för mig!
 
 
 

Kommentera här: