Lördags strykning. 31/8-13

Dagen har gått fort.
Åkte en sväng i mammas bil idag och kg fick känslan av att nyss tagit körkort igen.
Det var nämligen den bilen jag hade och övningskörde i och just den bilen jag använde de första dagarna efter att jag vart godkänd förare.
Jag log för mig själv och de känns som igår.
Har alltid en lycko känsla när jag sätter mig bakom men i den bilen är det lite extra speciellt.
Väl tillbaka i stan så skulle min kärlek gå på jouren.
Känns också som igår men tydligen inte.
Så medans han ryckte ut på jobb har jag tvättat och strukit.
Ellinor trodde nog jag blivit tokig men måste man så måste man även om de är lördag kväll.
Men så kom hon på besök istället för att höras på telefon.
Så jag la undan strykbrädan och allt som hör till och ägnade mig åt tjejsnack istället.
Och kvällens stora fråga vart tax eller gris?
Vad är det för djur vi har i soffan...
Egentligen..
Jag säger GRIS.
Vi är inte helt överens där jag och Ellinor...

En helt vanlig lördag i våran lilla stad.

Kommentera här: