Svettloppa! 22/8-13

Skönt att vara tillbaka efter ett längre uppehåll pga skadad fot.
Har verkligen saknat att kämpa på gymet och vara den största svettloppan i lokalen.
Men nu är jag på rätt spår igen.
Så, nöjd kom jag hem igen efter en tidig och svettig morgon.
Hem till min sovande älskling.
Och ni vet ju hur de är.
Nån sover så allt ska göras ljudlöst.
Låser upp dörren och smyger in.
Nej just ja den gnisslar så de ekar i hela trapphuset. Shyyyych!
Tar försiktigt av mig skorna och smyger in för att ställa av mig väskan ljudlöst.
Nej just ja vi har en "vakt hund" (skostället).
Så klart slår jag i min ena ankfot så det flyger skor över hela hallen. Shyyyych!
Lite halvt haltande försöker jag röra mig ljudlöst igen men mer gnisslande dörrar och saker som ramlar så fort jag närmar mig (shyyyych) får mig att inse att jag lika gärna kan ge upp.
Eftersom han ändå kommer vakna så drog jag igång mixern och gjorde mig en smoothie.
Välkomna och godmorgon på våran gata i stan.


Kommentera här: