3/2-13

Jobb söndag som dom flesta söndagar.
Men det jag inte visste när jag vaknade var att de skulle bli ett känsloladdat möte idag.
Åker till jobbet och svirar om till café biträde.
Serverar kaffe och gott till gästerna med ett leende på läpparna.
När jag plötsligt ser ett välbekant ansikte komma upp för trappan.
Jag blir så glad så jag ögonen tåras.
Vill krama hårt och länge men vågar inte.
Tänk om det gör ont på henne.
Men håller om henne en stund och sen pratar vi massor och lite i munnen på varandra också.
Hon som står där framför mig är en tjej som jobbat med oss på DV.
Alltid glad tjej med energi som smittade av sig.
Hon är en underbar toppen tjej!
Jag tänkte på henne för nån dag sen.
Sammanträffande?
Ja kanske.
Men dagen tog en ny vändning.
Och jag kände ett lugn inom mig efter hennes besök.

Väl hemma stog det tacos på menyn för andra kvällen i rad.
Men jag klagar inte eftersom det är så gott.
Sen vankades kvälls promenad.
Härligt med den kalla luften och mörkret som lagt sig över våran stad.
Så klart va vi inte tysta en sekund jag och Ellinor.
Kunde nästan tro att till och med hundarna tröttnade på våran mun diarré där ett tag.
Så med promenaden avklarad kunde jag nöjt bege mig hem och kasta mig i soffan med den underbara karl som finns i mitt liv.
Han som får mig att skratta och må bra.
Han som jag älskar så otroligt mycket!


Kommentera här: