Lite smått panik..

Fick precis lite smått panik nu när sista avsnittet av SoAs tredje säsong sågs här hemma.
Det finns nämligen inga fler säsonger på nettflix..
Känslan man får när man bara måste se mer men inte kan se mer.
Ett beroende?
Ja antagligen...
Men gör som med de andra udda beteenden jag har.
Mättar dom.
Och att jaga är kul.. Visst??
Så jaga rätt på SoA låter som ett toppen uppdrag.

Och måste bara nämna en incident från igår.
Hade en toppen dag på VMS och såg en massa gamla ansikten från när man va yngre och hängde där.
Alltid kul att se dom igen.
Dom verkar bli äldre men inte jag.
Nöjd åkte jag där ifrån och hade min vapendragare med mig.
Körde hem henne och vi tog en stillsam promenad med hundarna.
Prata som vanligt på om allt.
Och kul har vi.
Tillslut klappar jag Svea och Kiwi hej då och Ella och jag skulle köras senare.
Ser en barnfamilj gå en bit före mig.
Båda barnen skriker och föräldrarna verkar stressade.
Tittar på dom och inser att tanken på barn är långt borta.
Ser också hur dom packar in sig i en bil som står i närheten av min.
Tänker inte mer på de utan fortsätter i riktning mot dom och min bil.
Tittar upp igen och ser att mamman i familjen har problem att komma ut med bilen.
Hör en dunk och ser hur hon kör på min bil.
Hon svär så mycket att jag skäms...
Hon kör fram, backar igen och dunk, min bil igen.
Jag ställer mig och tittar och då svär hon ännu mer.
Hon kör fram, backar igen och min bil står kvar där.. Dunk!
På riktigt 3 gånger driver hon med mig!?
Så när hon då kör fram går jag till min bil.
Låser upp och tar mig en titt om det blev nå skador.
Och inte klev hon ut.
Jag fick gå fram och öppna hennes dörr.
Möter en stressad småbarns mamma så jag tänkte jag skulle ha lite förståelse.
Påpekar att hon körde in i min bil 3 gånger och om hon lugnar sig så kan jag flytta på den så får hon mer utrymme.
Får till svar: "Jaha va de din bil jag trodde de va snödrivan!"
SKÄMTAR HON!!!?
Där försvann mitt medlidande och tålamod, ska jag va ärlig minns jag inte allt jag sa. Men hon ändrade direkt attityd och vart ganska tyst och bad 100gånger om ursäkt och fråga om det vart nå skador.
Som tur är vart det inte de men jag kan ju tala om att mitt glada humör försvann som glass i solsken.

Men idag va en annan dag och gårdagens bil händelse va ett minne blott.

Jakten på fler säsonger av SoA är nu igång!

Kommentera här: