Man blir glad för de lilla.

Sista dagen på Dansverkstan innan påsk lov.
Ja iaf där ifrån.
Företaget jobbar jag på med ändå.
För där finns inget undantag för nå påsk lov.
Så idag gjorde jag som alla andra dagar.
Eftersom man varit där så länge så sitter de mesta i armarna och händerna så de bara rullar på.
Faktiskt ganska skönt att slippa tänka.
Men på slutet fick jag en konstig känslans handen när jag tog emot pengarna.
Tittar ner och ser att tjugan de just betalat med är så fint vikt att jag la ner den som den är med ett leende på läpparna.
Tittat upp på grabben framför och han ler tillbaka.
"Så fin den är. Har du gjort de där?"
Jag va ju bara tvungen att fråga.
Och de hade han.
Att en så liten sak ger sån glädje.
Jag va glad resten av eftermiddagen och är de än.
Och vart vill jag nu komma med detta?
Jo att..
Små oväntade händelser ger en otrolig glädje.


Kommentera här: