Nya köket. 27/5-13

Kvart i nio va jag på våran gata i stan då jag tänkte att de va lugnt.
Nya köket skulle ju inte komma förrän nio.
Men gubbarna stod här och trampa när jag kom.
Vilka killar!
Så upp och öppna åt dom.
Och 40min senare var dom klara och vårt nya kök ligger nu i vardags rummet.
Snyggt och prydligt i kartonger.
Så innan jobbet tänkte jag vara smart och betala räkningarna.
Så iväg med pengar.
Men pengarna som skulle till Ellos kom till Eniro!?
Ringer till Eniro och blir lovad att de för tillbaka pengarna om en till två veckor..
Ja ja får skylla mig själv som inte kollar ordentligt.
Så iväg till jobbet.
Och de va en dag där vi inte jobbade ihjäl oss kan man säga.
Hann kolla av våran beställnings lista med Ikeas leverans lista.
Allt stämde!
Men vi kollar ändå av imorgon igen och lägger allt i ordning.
Kvälls kvisten består av att lägga fog på de ställen där det lades golv igår.
Annars kan vi inte göra så mycket annat.
Imorgon är en ny dag och då har vi annat på to do listan att pricka av.

Detta kommer bli kanon bra!

Kommentera här: