Manuell bil utan växlar!? 10:9-13

Nu är det röd prislapp på den svarta golf 2an!!
Jobbat klart och dags för hemfärd.
Hade konstapel blå framför mig så fick lov att tänka på den så kallade hastigheten.
För att hålla nerverna i styr slog jag på radion.
Och till slut åkte jag och konstaplarna åt olika håll.
Gasade på och skulle växla upp när jag upptäckte att det inte fans några växlar.
Driver du med mig bilj**el!?
Nerverna höll inte riktigt då.
Så fick glatt åka på 4ans växel.
Så kom stopp skylten.
Fyy!
Start i liten backe med 4an i va inte min grej.
Bilen hoppa och skaka och ville knappt va med.
Men efter mycket svordomar och slag på ratten kom jag därifrån.
Så lagom glad sitter jag nu och registrerar mig för att kunna skicka sms biljett.
Det lär ju bli buss för mig ett tag fram över...


Kommentera här: