Semester. 12/8-14

 
Nu har vi på vår gata i stan också semester.
Även om jag avbröt min och jobbade en stund idag.
Men är kunderna nöjda så är jag nöjd.
Och mitt jobb är så grymt roligt så svårt att låta bli.
Vi tänker ändå ta första veckan i lugnan ro hemma, så om jag slinker iväg till jobbet få ju karln lugn och ro hemma.
Så det blev en vinn vinn stituation.
Om ni frågar honom.
 
Sen blev det lunch och iväg till bilverkstaden.
Våran golf står där sedan en tid tillbaka.
Pajj växellåda löd dommen då.
Vi väntade oss glatt besked då jag för en tid sedan for med min mor och far till Kumla och köpte en ny.
Så Daniel trippar glatt ur bilen och in på verkstan.
Men kommer snart tillbaka och ser minder glad ut!?
Något va fel..
Antingen är den trasig eller så är det inte en sån som skroten utgav den för att vara.
Det kan alltså vara en 8V istället för 16V..
Så på telefon och ringa till Kumla.
Ja så klart visste den som svara ingenting.
Men nån som va mer hajj på de där skulle ringa upp.
Men sen dess har det vart tyst.
Karln åker hem för att finkamma nätet i hopp om att hitta något.
Och jag fortsätter till syster med familj för att se hur deras semester varit.
Möts av glada miner och kram kalas med min stora kille.
Han ger mig tummen upp när jag frågar hur han haft det.
Och berättar även att han va på sin skola idag.
Liten bli stor.
Vi fikar och bara myser i varandras sällskap.
Liten vaknar också och som moster har man rätt att hålla.
Så hinner lagom ta honom och sätta mig så gör han precis som sin bror gjorde som liten när jag höll.
Han kräkar.
Men va gör de om hundra år??
Moster fick ju ändå inget på sig.
Och hans mamma har tvättmaskin för de har jag sett.
Ha ha.
Så tickade klockan på och hemmet kalla.
Så hem och får besked om att tillståndet med bilen är och verkar förbli oförändrat.
Ja ja så kan de va.
Inget mer att göra idag så jag ställer mig i köket för att baka lite.
Två sockerkakor och lite havreflarn hann jag med.
Så pustar ut i soffan när klockan slår 23.15.
Men hej vi har ju semester.
Så vi glömmer klockan för tre veckor framöver.
En bra deal tycker jag.
 
Sängen ser bra inbjudande ut nu, så förklarar denna semesterdag för avslutad.
 
Nöjd och glad blickar jag fram emot morgonen och resten av våran semester.
 
Happy DANCE!
 
 
 

Kommentera här: