Det blir jul ändå. 21/12-14

 
Min far må va gammal men han har trotts allt rätt ibland. 
Han säger ämligen att "det blir jul ändå", även om man inte hinner allt man vill och allt man brukar.
Ja men åldern kanske man blir lite klokare.
Jag jobbar som en tok just nu och även om jag älskar det så får man lägga annat åt sidan.
Som hemmet.
Det är lite åtsidosatt sen en tid tillbaka.
Men julen närmar sig med stormsteg och jag måste ta tag i det.
Även om det innebär sena kvällar och tidiga mornar så ska de gå.
Så igår satte jag lite fart på kvällen efter jobbet.
Jag plockade undan en hel del och började förbereda inför julstöket.
Och idag efter jobbet va de bara att fortsätta.
Julgardiner upp och in med brödet i ugnen.
 
 
Jo då brödet finns där under.
 
Sen börja göra julgodis och slå in klappar.
 
 
 
Hej och hå de är nu man önskar att man kunde dela på sig samtidigt som man blev en bläckfisk.
Lite extra armar är inte fel.
Men nu får jag ta kväller.
Varvar ner med en bok.
 
 
Klockan ringer kl 04.30.
Heeej Måndag!
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Paket till mig??? ;) hihihi kaffe och julgodis på din gata i stan?? :)

Kommentera här: