En dag med mor och far. 24/7-14

Vaknade och åt frukost på 5 minuter innan jag ringde till mor och far.
Det va ju pappers arbets dag.
Semester har dom ju så bästa att inte ringa och väcka dom 5 i 10...
Men 10.00 slängde jag mig på telefon.
Puh vilken tur dom va vakna..
Fast jag trodde väl inget annat.
Piggare åldringar får man leta efter.
Så hopp i skona och iväg.
Men vart är nycklarna nu då!?
Hänger inte på kroken..
Ligger inte i nån av mina 20 väskor..
Inte på byrån i hallen..
Kändes inte som att de kunde kommit så långt i våra super stora lägenhet på 43 kvadratmeter.
Mycket svordommar och en dunder frustration senare trillade poletten ner.
Bättre sent än aldrig.
Jag va ju på promenad igår.
Så kikade i sportarmbandet och där låg dom.
Tadaa 30 minuter senare va jag utanför dörren.
Och redan svettig.
Vilken härlig dag!
Så med blommor och fika trillade jag in hos päronen lagom nerkyld av bilens ac och en aning sen.
Men de drabbar ingen ledig.
Och eftersom jag inte gillar att göra som alla andra så började jag med fika innan jag dök på datorn.
Nog är de skönt med värmen men de kan gärna få fläckta lite.
Har inte sett ett tecken på lite blåst på några dagar nu.
Men när jag skrivit ut de mesta pappren kom det allt en vindpust så papperna flög.
Sen vart det vidstilla igen.
Tack så mycket.
Men jag klagar absolut inte.
Nej nej tro inte de.
Det är ju sommar!
Vi hann med ett besök hos morfar, ÖoB samt vuxen apoteket innan jag skulle hämta lilla gubben från jobbet.
Så nu börjar våran långhelg tillsammans.
Den invigdes med lite ale...
 
 
Och nån cider..
 
 
Kommer bli en underbar helg med nära och kära.
Sen födelsedags firande för lilla mamma.
 
Happy Girl!!
 
 

Kommentera här: