Fläsköga. 15/7-14

Välkommen kli och svällda ögon.
Inte för att jag behöver detta men eksem tycks gilla mig.
Är det inte på benen så är de på magen.
Är det inte på magen så är det på armarna.
Är det inte på armarna så är de på halsen.
Är det inte på halsen så är det i ansiktet.
Och just denna gång anföll de mina ögon.
IGEN!?
Det har hänt en gång innan men då gick de längre.
Eksemet nöjde sig då inte med att va runt mina ögon de kröp även in i ögonen.
Sömnlösa nätter och de klia så jag grät.
Synen vart suddig.
Det kom till en punkt där jag gav efter och gick till läkaren.
De gav mig en kur mot ögoninflamation.
Man tror läkarn vet men efter min tredje kur och ingen bättring fick jag en ny läkare.
Hon tittar på mig två sekunder och frågar.
"Men de där är ju eksem, varför fick du salva mot ögoninflamation??"
Ja bra fråga...
Fick en helt annan salva och efter några timmar va klådan borta.
Och efter ett dygn såg jag klart igen.
Hade ALDRIG hört talas om eksem i ögonen.
Och heller inte runt ögonen..
Men de va då de, nu vet jag bättre och ser tecknen tidigare.
Tar en tur till läkaren innan sömnlösa nätter och suddig syn.
Så på Torsdag stiger jag in hos läkaren och kommer ut med ett recept på en ny kur dundersalva.
Så Torsdag du är efterlängtad!
Bara en dag kvar.
Men tills dess får jag väl gå runt och se ut som en krigare med mina fläskögon.
Bara blåtiran som saknas.
Det är underbart NÄSTAN hela tiden.
 
 
 
 

Kommentera här: