Man ska aldrig säga aldrig. 16/7-14

Förr sa jag att jag ska aaaaaldrig se Sagan Om Ringen eller nån av filmerna.
Men ikväll händer de som jag aldrig skulle göra.
Just nu är det reklam men jag sittet faktist och tittar på den första filmen.
Det som jag aaaaldrig skulle göra.
Men varför gör jag de då?
Jo för jag har insett att man ska inte dömma något eller någon utan att ge de/den en chans först.
När jag va yngre va jag snabb att dömma bara av att titta på en boks eller films omslag.
Och jag gjorde samma sak med personer jag mötte i mitt liv.
En blick sen hade jag dömt dom och de gick inte att ändra på.
De va nog mer en sköld jag hade.
Lättare att dömma bort människor än att släppa dom inpå mitt liv.
Det är tur man växer upp.
Annars skulle jag inte kunna jobba med andra på de sättet jag gör idag.
Ångrar absolut inte den jag va när jag va yngre.
För utan de val jag gjorde då vore jag inte där jag är idag.
Lyckligt lottad med en underbar sambo och våra fantastiska familjer.
Älskar mitt jobb, mitt företag.
Hög av lycka på livet helt enkelt.
Och jag måste erkänna.
Jag hade fel om Sagan Om Ringen.
Den är helt okej.

Kommentera här: