Nytta, Nöjjen, Nytta. 29/7-14

 
Jobb, Bio, Städa.
Så har min dag sett ut.
Började med att jobba.
Ny kunds besök idag.
Sånt är alltid kul.
En mycket trevlig kvinna va det dess utom.
Så nu är det lite lugnare med bokningar igen då jag haft några veckor med bra tryck.
Men då kan man försöka hinna njuta av vädret.
Så de va precis vad som hände efter jobbet.
Satt i bilen som hade ac, åt lunch i skuggan, gick i affärer och va på bio...
Ja vi njöt av vädret.
Fast inte ute.
Ja man kan njuta av vädret på olika sätt.
Så efter nöjjen va de dags för nytta igen.
Så efter en vals med dammsugaren, en match med toan och en omgång med tvätten va jag klar.
Genom svettig men klar med städningen.
Så tog kväller och hann se sista halvlek av allsång på skansen.
Men när morden i midsomer tog över böt jag kanal.
Det är ju en evighets serie.
Allvarligt?
Det flyttar in folk titt som tätt eftersom alla andra dör.
Så de som flyttar dit har alltså en dödslängtan.
Vem flyttar FRIVILLIGT till en stad där mördare springer lösa!?
Lämnar det serien till annat folk.
Och avrundar min kväll med annat än mord och tråkigheter.
Imorgon är en ny dag.
Börjar även den på jobbet.
Happy Girl!!
 
 

Kommentera här: