Slapp söndag. 27/7-14

 
Vaknade upp till en ny dag.
Det va söndag men inte vilken söndag som hellst.
Det är mammas födelsedag.
Så på med kläder och iväg.
Jag ville ju så klart vara med och ge henne frukost på sängen.
Så med en rejäl frukostbricka och skönsång fick mamma starta dagen.
Eller ja fortsätta dagen.
Min mor är nämligen väldigt morgonpigg så man fick mota henne i säng, så vi icke morgonpigga kunde ha en chans att få göra detta för henne.
Hon valde att flytta ut till köksbordet så vi kunde äta tillsammans.
MysfaktorAB!
Så efter en bra start på dagen begav jag mig hemmåt.
Planen va att åka till Strängnäs och gå på museum.
Men då den tredje person som skulle följa med inte kunde så sköt vi fram det.
Så från att fara iväg till att ta en tupplur blev söndagen till en slappdag.
Och det va inte alls fel vill jag lova.
När vi vaknade till så va de dags att göra lite mat. 
Så lax, potatis och sås stog på menyn.
Sen vilo läge vid TVn igen.
Inte många knop gjorda idag och kommer inte bli många knop gjorda heller.
Men de är skönt att ha sådana dagar ibland också.
 
Lata masken?
Ja idag så.
 
 
 

Kommentera här: