Sol, båt pch slussar. 25/7-14

 
Dagen började med buss.
Mötte upp mor och far på stadsbussen för att börja våran resa.
Redan vid 8 tiden va de väldigt varmt och strålande sol.
Sitter och pratar med mina kära päron när jag ser något sticka upp ur mammas väska.
Va sjutton gubbar..
Hon hade med sig paraply!?
Vi skrattade ganska gott åt de.
Ja man ska ju vara redo om regnet kommer.
Väl nere på bussterminalen slöt vi upp med morfar, moster och morbror.
Min morbror va dock bara färdtjänst just idag.
Så kom bussen som skulle ta oss till Borensberg och båten.
På vägen blev de mer skratt och tokiga upptåg.
Jag fick paket för att jag va bråkig?
Ett lottpaket från morbror Alf.
De va vinst!
Man tackar!!
Åker en bit till.
Va tydligen bråkig igen och fick ett större paket??
En väska.
Och den passar bra till min samling av denna sköna böna.
 
 
Och väskor kan man inte få för många av.
Hittade både kvitton och prislapp på den.
Sen va de Daniels tur att få paket för att han ba bråkig.
 När dessa skratt attacker va över kom nästa.
Mina kära föräldrar hade inte bara ett paraply med sig.
De va några fler.
Jag tror vi höll låga för alla i bussen.
De runt om oss skratta gott dom med och hade jämt göra att hålla koll på vad vi gjorde.
Ja vi är väl lite anorlunda.
Men alltid roar vi någon eller några.
Ett fika stopp i Katrineholm vart det innan vi fortsatte mot vårat resmål.
Väl framme låg båten M/S Kung Sverker och gjorde sig redo för oss.
Där fick vi lunch medans vi gled fint fram på Götakanal mot slussarna.
Dessert fick vi också.
Alle man på däck!
Ja så blev de när vi närmade oss slusstrappan.
Vi skulle igenom 5 slussar och kanalens brantaste slussttappa.
Så från att sitta till bords inne till att va på däck gick på nolltid.
Även för pensionärerna.
De ni!
De va verkligen en upplevelse.
Ja slussarna va inte fy skam dom heller. 
När båtturen va klar väntade bussen på oss pch resan hem började.
Så hann vi inte mer än sätta oss i bussen så fick mor, far och morfar paket...
Ja dom va så bråkiga dom med.
Så fler skratt attacker senare vart de paus igen.
Ganska skönt att få sträcka på benen.
Väl i Västerås va de bara en liten busstur och en lite promenad innan man va hemma.
Dagen har vart UNDERBAR!
Kommer kunna leva länge på detta.
Men ganska skönt att vara hemma.
Soffläge it is.
Imorgon är de ny dag med kalas för bästa mamma.
 
 
 
 
 

Kommentera här: