Varmt ute så vi går in. 22/7-14

 
Sommar och sol ute.
Skugga och bra ventilation inne.
Så idag tog jag min handfläckt och syster och gick en vända inne på Erikslunds shoppingcenter.
Även och de är behagligare inne så tackar jag ödmjukast för denna uppfinning.
 
 
Underbar att ha med ute som inne.
 
Vi va på presentjakt.
Och vi hittade det vi sökte..och lite till...
Men det bästa är nog när....
Jag sprang på en otroligt uppfinningsrikt och praktisk förvarings påse.
Jag har alltid problem med att jag aldrig har presentpapper hemma då jag tycker det är allt för svårt att förvara och hålla snygga tills nästa gång de ska användas.
Lika dant med presentsnören.
Ligger mest i vägen och är ganska irriterande.
Och tejpen..
Vart är den när man behöver den?
Bara att börja leta.
Och allt för ofta hittar jag den längst in i skåpet.
Man hinner lagom börja när man inser att man glömde ta med sig saxen...
Så man får springa efter den.
När paketet väl är inslaget så ska man skriva kortet också.
Då ser man att pennan man skulle tagit med sig inte finns där.
Så man reser sig igen för att komma på att man har inte den blekaste aning om vart pennan ligger.
Man får leta högt och lågt och när man väl hittar en som FUNKAR ser man att allt är upp och ner vänt.
Så efter att man skrivit kortet får man börja städa hela lägenheten.
Jag vet inte hur det är hos er men så är det här när jag ska slå in paket.
Så förstå ur det ser ut till jul....
PUST!
Därför vart detta köp århundradets kap!
Presentpapper, snöre, tejp, sax, pennan.
Ja allt i samma upphängningsbara "påse".
Så nu slipper jag ha ett helt konditionspass för att slå in paket.
Och så slipper jag städa hela lyran efteråt också.
Så nu kan alla få fylla år och julen kan komma!
För jag kommer bara kunna njuta av att slå in paketen utan stress och irritation.
 
 
 
Snyggt, smart och så nödvändigt.
Ett måste!
Iaf för mig.
 
I-lands problem?
Absolut!
 
 

Kommentera här: