Trevlig afton! 30/3-14

Hade mor och far på besök ikväll.
3rätters, vin med och utan alkohol jag tog de utan procenten. 
En mycket bra kväll!
Mamma ger mig en Ikea påse när de kommer upp.
Vad är detta tänkt jag nyfiket.
Vilka barndomsminnen de dök upp när jag öppnade påsen och såg brädan, tändstickor och kortlek där i.
Minnen från Hallsta ( inte Hallstahammar utan Hallsta!!) när de vuxna samlades för lite spelkväll.
De kunde sitta i timmar och spela.
Vi barn fick mer än gärna vara med en vuxen och spela.
Så kul!
Och så spännande att se vem som fick de största högarna av stickor.
Och vem som vann med mest stickor hann jag tyvär aldrig se då jag antingen somnade innan eller gav upp och gjorde nånting annat.
Spelet kan alltså hålla på hur länge som hellst.
Nu bor spelet hos oss!!
Lycka!!
Vi har alltså äran att ta hand om det åt min mor och far en tid.
Lycka igen!!
Tror jag och Daniel har en hel del spelkvällar framför oss. 







Kommentera här: