Baby Boy! 12/3-15

 
Hej härliga Torsdag!
Barnvakt en stund till systers yngsta baby boy.
Eller ja ingen baby längre.
10mån är han redan.
 
Det började lungt.
Hämtade pojken som somnadei bilen direkt.
Han sov 1h och tanken blir "Detta blir en enkel match!"
Mm just de.
Han vaknar och sen va de full fart.
Och då han börjat gå blev han helt plötsligt mycket längre och lite snabbare.
Jag hade fullt upp att hinna med.
Ganska snabbt insåg jag att vårat hem inte är barnvänligt.
Eller jo det är det men våra grejer som ligger framme är inte barntåliga.
Inget man själv tänker på då barn i den åldern inte är allt för vanligt här hemma.
Så hej oh hå.
Alltid ligga steget före.
Men som den bläckfisk man är kunde jag snabbt trolla bort allt krossbart från lillens nåhöjd.
Sen va det dags för mat och en tupplur till.
Jag kunde pusta ut en stund.
Hann med att plocka undan lite och ta på mig ett ansikte.
Men mer bus och full fart så fort han vakna.
Passade på att plocka ur diskmaskinen.
Och de ville han med..
Men jag insåg snabbt att vi har olika syn på att plocka ur en diskmaskin.
Jag plockar bort ren disk.
Han plocka bort delar som ska sitta fast..
"Jaha och vart satt den nu då??"
Men efter en stund fick jag tillbaka allt på rätt plats.
Tror jag...
Men det är inte bara pust och stön.
Det är ju lite mysigt också att ha den lilla här.
 
 
Sen bar det hem till mamman och storebror.
De är det lika mysigt med min 6åriga systerson.
Jag och min kära syster började jämföra som man gjorde med vänner när mam va liten.
Ni vet: "Min mamma är bättre än din!"
Och "Min pappa är bättre än din!"
Då tittar Theo upp och säger: "Men ni har ju samma mamma och pappa."
Ja helt riktigt!
Han kom även fram till att jag och syster har samma morfar.
Han är så klok min stora kille.
Att bli moster är de två bästa händelserna i mitt liv.
Mosters pojkar.
Ljusen i mitt liv och obeskrivlig kärlek till dessa två pojkar.
 
Men nu är denna moster trött.
 
 

Kommentera här: