Fredags göra. 13/3-15

 
Dagen började som vanligt med att lämna min bättre hälft på jobbet.
Sen gjorde jag ett tidigt morgon besök på biltema.
Damtrallan som fick följa med oss hem igår behövde en ny sadel.
Sen kan ju en hållare till bilen och en pump till däcken vara bra att ha.
Så ner i källaren och byta sadel.
Att få hålla på i lugn och ro denna tidiga fredags morgon trodde jag va givet.
Men ack så fel jag hade.
Fick sällskap av en annan som skulle dona med sin cyckel.
Men det slutade med att personen i fråga stog mer och titta på vad jag gjorde.
"Sadeln ska vara helt lodrät för att inte få problem där bak."
"Jaha" svara jag glatt och lagom road av att ha någon hängandes brevid.
"Däcken ska vara pumpade beroende på vilket underlag man cycklar på. Mindre pumpat när man kör i uppförsbacke. Och hårdare pumpade om man cycklar på plan mark. Då vill man ha så lite yta som möjligt säger experterna."
Ja du säger de du med hör jag tänkte jag för mig själv.
Men svarade glatt "Jaha" igen.
Och medans råden och tipsen kom dundrande bleprata i glada ton mer och mer allvarlig.
Så när personen försvann efter 10min som kändes mer som en evighet såg jag min chans.
Låste cyckeln illa kvickt och gick, eller ja jag små sprang faktiskt där ifrån.
Herrejisses!
Visst snällt med råd och tips men på morgonen ska man helst prata så lite med mig som möjligt.
Humöret innan jag fått kaffe är inte de bästa.
Men inte lätt att veta när man inte känner mig.
Så nästa gång sveper jag två stora koppar kaffe innan jag går ner och fixar med cyckeln.
Men heeeeej Fredag.
 
 
 
Så ikväll när jag kom hem undvek jag källaren och kollade runt hörnet innan jag gick med snabba steg till porten.
Snabbt upp för trappen och in!
Jag klara mig.
Den jag träffat på morgonen är nämligen en som gärna pratar mycket och länge.
Inge fel i de då man vet att nån alltid har extra koll. 
Det känns tryggt men just idag hade jag ingen lust att bli stoppad för att prata igen.
Har nämligen lite ensamtid då gubben är borta med jobbet.
Ledig kväll dessutom så då vill jag ha lugn och ro.
Och det fick jag!
Så tog en vals med dammsugaren, lagade mat och slappa i soffan.
Lagom massa måsten.
Ingen att prata med så ganska tyst här hemma.
Skönt.
Bara lite ljud av TVn och dunka dunka från grannen som har party party.
 
Och imorgon när jag jobbat klart får jag hämta hem Daniel igen.
Han är trotts allt lite saknad.
 
 
 

Kommentera här: