Promenad och biltvätt. 18/3-15

 
Ja det sammanfattar min dag ganska bra. 
Jobb Onsdag på klockartorpet.
På lunchen följde jag med grabbarna och lilla Nilo på en solskens promenad.
Hann se en hel del av stan som jag inte sett tidigare.
"Baksidan" av klockartorpet och en bit av viksäng.
Blev en bra guidad tur runt kvarteren.
En riktigt fin del av stan måste jag säga.
Efter jobbet blev det att tvätta av mammas stackars Ford.
Och gissa om den njöt.
Ja inte för att mamma eller pappa på någe sätt är dåliga på att tvätta bilar.
Nej nej.
Den har nog bara blivit lite bortglömd där på gården bakom häcken.
Så nu när jag ändå har den i storastaden kunde den lika gärna få sig ett bad.
Jag fick en rolig stund också så jag gnällde inte heller.
 Vardagskarusell kan man nog kalla det.
 
 
Det är en liten mysfaktor i dessa biltvättar.
 
 
 
 

Kommentera här: