Promenad x 2 23/3-15

 
Idag har jag åkt buss vilket inte händer så ofta numera.
Men oj så skoj de kan vara.
Känslan av att gå till bussen, ställa sig och vänta i snårblåst med en pappersbiljett som bara vill flyga iväg.
Bara det gav mig minnen.
Det tog mig tillbaka till Skultuna tiden när man va yngre, körkortslös och åkte buss hejvilt överallt.
De va tider de.
 
 
 
Efter jobbet tog jag en promenad hem.
Det blev en promenad bland minnen och dåtid.
Första stället va parken vid Haga här i stan.
 
 
Picknik, prat, skratt och sena nätter.
Såg även att del lilla Sibylla kiosken fanns kvar på gatan. 
Dock dåligt med folk.
Men de kan ju bero på vädret.
Vad vet jag.
 
 
Sen fortsatte jag bland gator och hus där minnen levde kvar.
En resa bak i tiden.
Man va ung och inte alltid så smart.
Men hej de är det som har format mig till det jag är idag.
Och i ärlighetens namn.
Jag har inte ångrat något av de jag gjort.
PUNKT.
 
Väl hemma efter 1h så va de skönt att kunna slänga sig på soffan och njuta av tystnaden.
Men lugnet varade inte länge.
Kära Ellinor ville ta en promenad.
För de hade jag ju inte tagit idag...
Men vad är man för kompis om man säger nej?
Så på med skorna och ut igen.
Så från ensamvandrare till att slå följe med en till tvåbent och 3st fyrbenta blev en bra kontrast.
Och lite roligare.
Även vi hann prata lite minnen från parken vid Haga.
 
Men nu är dagen över och sängen kallar.
Det är en dag i morgon också.
 
Men passar på att bjuda på två bilder från gårdagens 2års kalas.
Sandra va så söt och skickade bilderna ikväll.
 
 
Bilder säger mer än tusen ord.
 
Tack och god natt.
 
 

Kommentera här: