Stor blir större. 16/3-15

 
Idag är ingen vanlig dag för det är Sveas födelsedag hurra hurra HURRA!
 
Chramtrollet blir större.
Hela 6år blir hon allas vår ögonsten.
Hon har växt till sig stor och fin.
Det är otroligt vad tiden går fort.
Du har gett mig mycket skratt under åren och fler lär det bli.
Jag minns det som igår när jag träffade henne för första gången.
Vårt första möte blev ett minne för livet.
Hon va ganska fulsöt den lilla valpen.
Stora tassar och en aning klumpig.
Vi la oss för att sola på baksidan.
Hon sprang runt oss och huxflux fick hon nå ryck.
Hon bet i min toffs och i mina händer.
Hon gav sig inte förrän jag gick upp.
Redan då gjorde hon lite som hon ville.
Och de va vid den sekunden som jag föll pladask för henne.
Hon har alltid gjort som hon själv velat.
Hon va inte gammal när hon gjorde sitt första besök hos mina föräldrar.
En varm sommardag i juli kom hon och intog gräsmattan med besked.
Hon fick bästa platsen på gräsmattan men hon va inte nöjd.
Hon ansåg att mammas blomkruka va en bättre plats.
Så innan vi viste ordet av det hade hon hoppat upp och satt sig i min mors älskade blommor.
Ja det är Svea i ett nötskal det.
Men även om hon har en egen vilja så är hon otroligt snäll och har en kämparglöd som få har.
Även en lydig och otroligt snäll donna har hon blivit.
Den äran ska Ellinor ta till sig då hon jobbat och få Svea till den underbara rottis hon är idag.
Så än en gång STORT grattis Sveamaräng på din 6års dag.
 
 
 
Tant Becca älskar dig.
 
 

Kommentera här: