Filmtips. 4/10-15


Ett annorlunda inlägg för att vara mig.
Mitt första filmtips någinsin tror jag...
Söndag kväll och bara skit på dumburken.
En helt vanlig Söndagkväll.
Så vi bestämde oss här hemma för att slå på datorn och se en film som VI ville se.
Vi hade pratat ihop oss om Ted 2.
Lite skratt passar ju bra när de bara är en massa olycka och dumheter ute i våran värld.
Så när popcornen va poppade och jag va inlindad i filten va jag redo.
Känner mig lite fnissig innan filmen äns börjat.
Och vad händer??
Jo VÄRLDENS sämsta bildkvallité.
Okej vi provar igen.
Samma sak...
Happ vad ska vi då se?
Ja ni känner igen i-lands problemet va.
Jobbigt när det händer eller hur?
Sååå Daniel börjar skrolla och jag lutar mig tillbaka med popcornskålen.
Vi hittar en annan film.
Ja nu så kan kvällen börja.
Neh!
Den va borttagen..
Happ nu då?
Skrolla igen och jag fortsätter äta popcorn.
För min underhållning va redan igång.
Han blev mer och mer fundersam och skrollade fram och tillbaka.
Kände en aning av frustration mot mitt håll.
Han tyckte nog inte att jag hjälpte till nå vidare.
Men han skrollar vidare.
Men så dök den upp.
Filmen han hade hört skulle va bra.
San Andreas?
Inte direkt nå lockande namn.
Och ingen direkt tjejfilm.
Ja ni tjejer kan nog känna igen er i att när killen väljer film så är man liiite misstänksam.
Men med stort MEN nu är det så att Daniel är duktig på att välja film.
Så jag hängde på.
Och gissa om den va bra.
Spänning rakt igenom hela filmen.
Och när den väl va slut så blev jag besviken.
Filmen va absolut inte dålig.
Alltså den va så bra att jag inte ville att den skulle sluta.
Kanon film från början till slut!
Så kan ni se den.
Gör det.
Ni kommer inte ångra er.
Så efter mycket om och men så blev det en riktigt mysig kväll i soffan.

Kommentera här: